Žravá YAESU FT1D – vyřešeno.

Že jsou ruční Yaesu stanice FT1D (včetně následovníků FT2D, FT3D i FT5D) neuvěřitelně rozežrané a na celodenní výlet nestačí mnohdy ani dva 2200mAh akumulátory, je všeobecně známo. Pokud chcete využívat dvě VFO s AMS, APRS s GPS, tak potom je jejich spotřeba opravdu děsivá. S nejmenším z dodávaných akumulátorů s kapacitou 1100mAh nevydrží ani 4 hodiny. Se standardním 2200mAh akumulátorem (dříve byl dodáván také 1800mAh) to také není na celodenní používání.

Spotřeba jednotlivých modelů Yaesu FT1D – FT-5D, zdroj: n2rac.com

Ještě, že máme ty 3D tiskárny. Na začátku byl nápad. S Petrem OK2ZAR jsme dali hlavy dohromady a pak už to šlo samo.  Následovalo stažení existujícího 3D modelu akubloku pro Yaesu, úprava 3D modelu, tisk, instalace dvou LiIon 18650 článků s kapacitou 2950mAh, dobíjecího USB-C modulu s PowerDelivery, bižuterie kolem a už je hotovo.

Akublok navíc po modifikaci 3D modelu mimo články 18650 podporuje i články 21700, které nabízejí kapacitu až 6Ah. A pasuje nejen na FT1D, ale i na novější ručky Yaesu. Takže pro FT2D, FT3D a FT5D také vyřešeno.

První prototypy jsou na světě. Teď už jen doladit model akubloku po estetické stránce a je hotovo. V zavazadle se uvolní místo zabrané náhradními aku a po celodenním používání si i večer pokecám s kamarády. A když náhodou zapomenu přes noc ručku dobít, trvá to cca 2,5h  (při kapacitě aku 2950mAH), tak si druhý den dobiju cestou do práce v autě nebo z jakéhokoliv jiného USB zdroje. USB nabíjení dnes máme všude kolem sebe.

1 komentář

  1. Průša i3 už se předehřívá! FT1D je stanice, kterou opravdu používám denně, s čudlíkovou anténou od Diamondu se vejde do kapsy i jarní bundy, ale ten akumulátor je fakt peklo – jedna nabíječka doma, jedna v kanclu… Takže se těším na finální model, tohle si musím zbastlit. OK1ZXS

Přidejte odpověď

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.


*